Arnaud Esnault

Après avoir obtenu son MBA à l’ESSEC, Arnaud a rejoint le secteur de l’hôtellerie par curiosité et y est resté par passion et conviction pendant une vingtaine d’années principalement à l’international dans des postes de management opérationnel et de direction. Arnaud est intimement convaincu que l’expérience client est la pierre
angulaire de l’industrie hôtelière. En réalité, les premiers clients sont aussi nos collègues. Ils ont le potentiel d’être les meilleurs ambassadeurs de notre entreprise. Ils sont le premier point de contact qui crée le plus d’émotion, de fidélité et de valeur. C’est sa conviction. C’est sa passion qu’il transmet au sein de différentes structures de formation et écoles de management.

Arnaud Esnault

You may also like

Hotelis Academy: Developing the skills of local hospitality professionals

Hotelis Academy: Developing the skills of local hospitality...

It is a well-known fact that Switzerland is home to some of the best hospitality...

  • Training
Why should we prioritize continuous training? 7 compelling reasons for Swiss hospitality

Why should we prioritize continuous training? 7 compelling...

Switzerland experienced a record-breaking summer season in 2023, with a massive influx of American tourists...

  • Training
Laurent Cordaillat’s teachings to infuse positivity into your life

Laurent Cordaillat’s teachings to infuse positivity into your...

During a recent breakfast event organized by Hotelis Academy for our valued clients and partners,...

  • Training